trofast.blogg.se

-Den dagliga kampen mot cancer- Jag är mamma till en son som för några månader sedan fick diagnosen ALL, akut lymfatisk leukemi. Blodcancer. Bloggen är till för att användas som en låda. En låda där jag kan stoppa ner och gömma alla de jobbiga, ledsna och oroliga tankar och känslor jag har. De tankar och känslor som är så besvärliga att jag inte högt vågar prata om eller dela med mig av till någon annan. Jag kanske borde och kommer kanske göra det senare men just nu är det för tungt. Lite för fult. Jag hoppas på att mer kunna ta tillvara på och njuta av de stunder som faktiskt är ganska bra om jag på detta vis får lite utlopp för det jobbiga.

Smärta på olika sätt som gör lika ont.

Publicerad 2013-08-22 01:59:14 i Allmänt,

Sonen har ont. I huvudet, ben, käkar, armar, munnen, magen..ja i nästan hela kroppen. Det mesta är på grund av cellgifterna. Det fiffiga är att det finns mediciner mot medicinerna. Som jag kan ge honom för att hjälpa till att stå ut med smärtan.

Men den andra smärtan då? Hur fan hjälper jag honom med den?

Det spelar ingen roll att hur bestämt och kärleksfullt jag än säger emot och talar om för honom att det han tror inte stämmer. Han tror att han är ful. Udda. Konstig. Att han bör skämmas och bli blyg. För hur ofta jag än talar om för honom att jag tycker att han är vacker så känner han blickarna från andra barn och vuxna.

Att han har en sondslang, tappat hår och en morfinpump kopplad till sig gör att folk tittar. Att de tittar för att de är nyfikna eller tycker synd om honom tror han inte på. Han tror att de tittar för att han är konstig. Ful.

Den smärtan han känner för att han inte är som de andra, att han inte kan springa, leka och skoja med de andra är ändå den smärtan som är svårast för mig att se. Att hantera.

Min femåringa son är inte ful. Han är bara ju bara sjuk.

Jag önskar att han snart iallafall börjar må bra i hjärtat

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela